Oι ψηφιακές οθόνες (σε συνδυασμό με την προβολή των υπερλει τουργικών πολυμέσων) έχουν κατακλύσει τα σύγχρονα αυτοκίνητα, όντας ο πυρήνας όπου ο οδηγός ελέγχει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, από το σύστημα πλοήγησης, τα συστήματα ελέγχου υποβοήθησης ημιαυτόνομης οδήγησης έως και την ψυχαγωγία.
Σήμερα, η εκτεταμένη χρήση των ψηφιακών οθονών, με την αναπόφευκτη αντικατάσταση των φυσικών διακοπτών έχει φέρει που νοκεφάλους σε όσους παρατηρούν την ασφάλεια στους δρόμους, αφού ένα μεγάλο μέρος των οδηγών τρα- βούν το βλέμμα τους από τον δρόμο ώστε να προχωρήσουν ακόμα και σε απλές ρυθμίσεις, που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να γίνουν διαισθητικά. Πάντως, σήμερα, οι λύσεις σε αυτό το θέμα είναι πολύ κοντά στην εφαρμοφή τους, με νέες οθόνες που δεν αποσπούν καθόλου την προσοχή των οδηγών.
Η νέα τεχνολογία έρχεται από τη Hyundai η οποία έχει να προτείνει τις νέες οθόνες, όντας μια επέκταση των δυνατοτήτων του Head Up Display, με τις νέες λειτουργίες του αυτοκινήτου να προβάλλονται στο παρμπρίζ! Ο λόγος για τις ολογραφικές οθόνες, που ουσιαστικά παραπέμπουν στις μέσ διευρυμένες λειτουργίες του Head Up Display – όπως τις έχουμε γνω ρίσει σε πολλά νέα μοντέλα – και η εταιρεία υπόσχεται ότι αυτό είναι το αύριο στο ταμπλό των αυτοκινήτων.
Στόχος οι μελλοντικοί οδηγοί να έχουν καρφωμένα τα βλέμματά τους στον δρόμο και όχι να βλέπουν τις ψηφιακές οθόνες που αποσπούν την προσοχή τους από την οδήγηση ενώ η λειτουργία τους σε ορισμένες περιπτώσεις έχει γίνει γρίφος, εξαι τίας των πολλών εφαρμογών και των παραμέτρων που απαιτούν αρκετό χρόνο για τη λειτουργία τους.
Ειδικότερα, η νέα τεχνολογία έχει ως βάση την ολογραφική οθόνη και είναι ένα δη μιούργημα της Hyundai. Αποτελείται από έναν προβολέα υψηλής τεχνο- λογίας και σε ένα διαφανές φιλμ που – εφαρμόζεται στο παρμπρίζ, «Χάρη σε αυτή την τεχνολογία οι οδηγοί μπο ρούν να δουν όλες τις πληροφορίες χωρίς να παίρνουν τα μάτια τους από τον δρόμο», τονίζει η εταιρεία, O Jung Soo-kyung, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και επικεφαλής της μονάδας ηλεκτρονικών αυτοκινήτων της κορεατικής εταιρείας, δήλωσε: «Ξεκινώντας με αυτή τη νέα τεχνολογική εξέλιξη που χρησιμοποιεί το παρμπρίζ του οχήματος, σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε τις συντονισμένες προσπάθειές μας στον συνδυασμό οπτικών μέσων σε διάφορους τομείς, όπως τις ολογραφικές οθόνες για εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους των οχημάτων».
Η Zeiss θα συνεργάζεται, προσφέροντας συστήματα ολογραφικής αναπαραγωγής. Οι πληροφορίες μπορούν να προβληθούν στη διαφανή οθόνη εντός επιπέδου στο κάτω τμήμα του παρμπρίζ. Αναμένεται να τις δούμε στα πρώτα της μοντέλα το 2027. To EuroNCAP έχει επισημάνει στο παρελθόν την επικινδυνότητα των ψηφιακών οθονών που μπορούν να αποδειχθούν εξίσου επικίνδυνες με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια της οδήγη στις. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να προκύψουν στο μέλλον ανάλογοι περιορισμοί για τη χρήση τους.
Πάντως, αρκετές εταιρείες δείχνουν να στρέφονται και πάλι στα φυσικά κουμπιά που ήταν πάντα πιο φιλικά και εύκολα στη χρήση για τον οδηγό. Η αλήθεια είναι ότι και αρκετές εταιρείες δεν αφήνουν τους οδηγούς να αγιάσουν! Όπως η BMW που ένωσε τις δυνάμεις της με την DFL Deutsche Fußball Liga και έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που έφερε το ποδόσφαιρο της Bundesliga σε ένα όχημα μέσω ενός πιλοτικού App.
Τα ματς θα είναι διαθέσιμα στους πελάτες της νέας BMW Σειράς 7 στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία, οι οποίοι μπορούν να απολαμβάνουν το περιεχόμενο στην κυρτή οθόνη BMW Curved Display, μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο.
Πηγή: Dnews.gr